premier-league/ Premier League (Liga Angielska)
Transmisje 60
serie-a/ Serie A (Liga Włoska)
Transmisje 50
primera-division/ La Liga Hiszpańska (Primera Division)
Transmisje 49
bundesliga/ Bundesliga (Liga Niemiecka)
Transmisje 44
liga-europejska/ Liga Europejska
Transmisje 36
liga-mistrzow/ Liga Mistrzów
Transmisje 36
ligue-1/ Ligue 1 (Liga Francuska)
Transmisje 34
pko-bp-ekstraklasa/ PKO BP Ekstraklasa
Transmisje 25
2-liga/ 2. Liga Polska
Transmisje 9
mls/ MLS
Transmisje 4
copa-libertadores/ Copa Libertadores
Transmisje 1
championship/ Championship
Transmisje 83
segunda-division/ Segunda Division
Transmisje 68
liga-konferencji-europy/ Liga Konferencji Europy
Transmisje 54
serie-b/ Serie B
Transmisje 49
reklama-pilot

Jak zarabiać pieniądze za pośrednictwem mediów społecznościowych w 2024 roku?

Jak zarabiać pieniądze za pośrednictwem mediów społecznościowych w 2024 roku?

Zarabianie pieniędzy za pomocą sieci społecznościowych stało się w ostatnich latach marzeniem wielu osób. Ale na całe szczęście nie tylko gwiazdy i celebryci mogą zarabiać w ten sposób. Ale jak to zrobić? Mamy dziś dla Ciebie kilka realistycznych i ciekawych pomysłów!

Tak, to prawda, że w mediach społecznościowych można zarabiać w uczciwy i sprawdzony sposób. Będąc cyfrowym influencerem, otwierając sklep internetowy, będąc partnerem Spin City Casino lub zarządzając mediami społecznościowymi innych firm, dajemy sobie szansę na zgarnięcie dla siebie kawałka tego tortu.

Ale czy musisz być sławną osobą lub celebrytą, aby zarabiać pieniądze w sieciach społecznościowych? Raczej nie, a my jesteśmy tutaj, aby udowodnić, że możesz mieć udaną karierę lub biznes, nawet będąc zwykłym „szarakiem”.

Który portal społecznościowy pozwala zarabiać najwięcej?

Kiedy zainteresujesz się zarabianiem w mediach społecznościowych, pierwszym pytaniem, które prawdopodobnie przyjdzie Ci do głowy będzie: który portal społecznościowy pozwoli zarobić najwięcej? Odpowiedź nie jest jednak taka prosta — będzie to zależeć od szeregu czynników, jak na przykład:

  • jak będziesz działać;
  • nad czym będziesz pracować;
  • czy będziesz sprzedawać produkt;
  • czy będziesz tworzyć treść
  • jaką formę preferujesz (tekst, wideo, nagrania audio).

Warto wspomnieć, że wbrew temu, co myśli wiele osób, nie wszystkie sieci społecznościowe bezpośrednio płacą swoim użytkownikom. Na przykład Instagram i Facebook nie płacą dosłownie niczego żadnemu wpływowemu użytkownikowi ani celebrytom.

Aby zarabiać w tych sieciach, osoby te zawierają umowy i partnerstwa z markami, które chcą promować swoje produkty lub usługi na swoich profilach, poprzez tzw. „posty sponsorowane”. Pobierane kwoty będą niezmiennie zależeć od liczby obserwujących i współczynnika zaangażowania tego profilu — czyli od tego, w jakim stopniu obserwujący wchodzą w interakcję z postami poprzez polubienia i udostępnienia.

Z kolei YouTube płaci bezpośrednio twórcom treści. Płatność dokonywana jest w dolarach, w oparciu o regułę CPM (kwota za tysiąc wyświetleń). Za każde tysiąc wyświetleń YouTuberzy mogą zarobić średnio od 0,25 do 4,50 dolara amerykańskiego.

Oznacza to, że aby zgarnąć jakąś konkretną miesięczną kwotę, twórca treści musi stworzyć kilka ciekawych filmów, które mogą stać się viralami, zapewniając mu wysoką liczbę wyświetleń. Filmy takie muszą mieć autorską oraz oryginalną treść i nie mogą zawierać obrazów ani muzyki będących dziełem innych osób.

Średnie przychody głównych influencerów w mediach społecznościowych

Liczba obserwujących Przeciętny przychód
Ponad 1 milion 400 tysięcy PLN miesięcznie
Od 200 do 1 miliona 80 tysięcy PLN miesięcznie
Od 20 do 200 tysięcy 20 tysięcy PLN miesięcznie

Jak zarabiać pieniądze za pomocą sieci społecznościowych?

Jak już wspomnieliśmy na początku tego tekstu, istnieje kilka sposobów zarabiania pieniędzy w sieciach społecznościowych. Poniżej mówimy trochę więcej o niektórych z nich.

Sklepy internetowe

Jeśli wytwarzasz dowolny rodzaj produktu, czy to przedmiot dekoracyjny, odzież, rękodzieło, coś jadalnego, na przykład słodycze i pikantne przekąski, czy cokolwiek innego, wykorzystanie mediów społecznościowych do promowania swojej pracy jest świetnym pomysłem.

Pamiętaj, że cyfrowy wszechświat może być dobrym sposobem na rozsławienie Twoich produktów pracy i zdobycie rozgłosu bez ponoszenia dużych kosztów na początek. Stwórz profil z nazwą użytkownika, która będzie łatwa do zapamiętania i nietrudna do zapisania — w końcu nie ma nic lepszego niż bycie zapamiętanym przez klienta bez żadnych trudności.

Na początek postaw na dobrze wykonane zdjęcia, dzięki którym to, co sprzedajesz, stanie się jeszcze atrakcyjniejsze. Co więcej, zawsze komunikuj się ze swoimi obserwatorami w sposób uważny i przyjazny. Budując dobrą relację ze swoimi odbiorcami, możesz w przyszłości poprosić ich o zapisanie pozytywnych opinii na Twój temat i w ten sposób dotrzeć do jeszcze większej liczby klientów.

Influencerzy

Jak powiedzieliśmy wcześniej, życie influencera może oznaczać wysokie zarobki na koniec miesiąca i dlatego przyciąga uwagę osób w każdym wieku. Osiągnięcie znaczenia i zarabianie pieniędzy poprzez kontakt w mediach społecznościowych nie jest jednak taką łatwą ścieżką i wymaga dyscypliny, poświęcenia i spójnej strategii. Zanim postawisz pierwsze kroki w świecie influencerów, ważne jest, aby zdefiniować swoją niszę i zrozumieć, do jakiego rodzaju odbiorców chcesz dotrzeć. Czy kiedykolwiek zastanawiałaś się nad rozmową o modzie? A może utwórz profil poświęcony Twojemu zwierzakowi? A może porozmawiasz o swoim zawodzie?

Możliwości są nieograniczone, jest w tym zawodzie dużo miejsca na rozwój, co nie znaczy, że jest to łatwa ścieżka. Będziesz musiał zacząć testować niektóre sieci społecznościowe, aby dowiedzieć się, gdzie są Twoi odbiorcy i który z nich zapewnia największe zaangażowanie w Twoje treści. Stopniowo, dzięki pracy i poświęceniu, będziesz w stanie stać się autorytetem w danej dziedzinie w mediach społecznościowych, zyskać tysiące obserwujących i w końcu stać się obiektem zainteresowania firm, które chcą dotrzeć do odbiorców takich, jakich przyciąga Twój profil.

To wtedy zaczynają pojawiać się „posty sponsorowane” lub partnerstwa, kiedy to firma płaci influencerowi za testowanie i prezentowanie ich produktów lub usług w ich sieciach społecznościowych.

Artykuły

Data publikacji: 09.12.2023 22:26

Autor: Nikodem Potocki

Ten artykuł jest dostępny tylko w zagraniczej odsłonie tego serwisu.

reklama-pilot
Canal+online